Kattis Ahlström ny chefredaktör för Icakuriren

Report this content

Den 1 februari tillträder Kattis Ahlström som chefredaktör och ansvarig utgivare för Sveriges största veckotidning, Icakuriren. - Det ska bli väldigt spännande. Jag har haft många roliga år på SVT men det här är en stor utmaning för mig som jag inte vill gå miste om. Jag ser fram emot att få jobba med tryckta medier och Icakuriren, säger Kattis Ahlström. - Vi är tacksamma för alla år hon har varit hos oss. Kattis har alltid gjort ett kanonjobb och vi är ledsna över att hon slutar på SVT men det är bara att gratulera och önska lycka till säger Hans Rosenfeldt, nöjesschef på SVT Fiktion. - Vi är väldigt glada och stolta över att Kattis väljer att satsa på Icakuriren, menar Patrik Widlund, vd på Forma Publishing Group. Ledningen för Icakuriren kommer att bestå av chefredaktör Kattis Ahlström, redaktionschef Ann Dahl och administrativ redaktör Rolf Olofsson. Nuvarande chefredaktör Cissi Elwin blir publicistisk chef och ansvarar för utveckling av nya tidningar. - Med dessa förändringar kan vi fortsätta och utveckla Icakuriren och samtidigt öka tempot i att utveckla nya tidningar, säger Patrik Widlund. För mer information ring vd Patrik Widlund, 021-19 42 01 Forma Publishing Group AB (fd ICA Förlaget) är en av förlagsmarknadens ledande aktörer med konsument-, fack- och kundtidningar samt bokutgivning. Flera av våra titlar är marknadsledande, t ex Ica-kuriren, Hus & Hem och Ica-nyheter. Förutom i Sverige har Forma verksamhet i Finland och Baltikum. För mer information besök vår hemsida www.formapg.se