Niomånadersrapport 2002-07-01- 2003-03-31

Niomånadersrapport 2002-07-01 - 2003-03-31 Formo genomför nyemission och har förvärvat majoriteten av aktierna i bolagen HomeMaid Hemservice Sverige AB samt ImproveIT Sweden AB. Bolagets verksamhet Formo Medical AB (publ) är ett svenskt börsnoterat högteknologiskt medicintekniskt företag. Bolaget är noterat på AktieTorgetAT. Affärsidén är att utveckla och marknadsföra patenterbara produkter och produktsystem inom urologi med speciell inriktning på inkontinens. Väsentliga händelser under perioden - Ny verksamhetsinriktning planeras - Pågående nyemission - Förvärv av majoriteten i HomeMaid och ImproveIT Orderingång Verksamheten är för närvarande begränsad i avvaktan på vidare finansiering enligt nedan. Marknad Formo har under perioden fått patent godkänt i Ryssland för Tinentia Urethral. I Sverige har ytterligare ett patent beviljats för en version 2 av Tinentia Vaginal. Marknadsaktiviteterna har minimerats under perioden i avvaktan på utfall av finansierings-aktiviteterna. Formo kommer under en ny ledning att utvärdera hur man effektivast kan skapa värde ur det utvecklade produktsortimentet. Personal / Ledning Den nya styrelsen har förvissat sig om tillgången till uppfinnarens - Bertil Oredsson - kunskap, kompetens och erfarenhet i avsikt att kunna utveckla inkontinenshjälpmedel även under framtida och ändrade ägarförhållanden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00870/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00870/wkr0002.pdf Hela rapporten'