Vårdförbundet överlåter KUPP till Formo Medicals dotterbolag ImproveIT Sweden.

Vårdförbundet överlåter KUPP till Formo Medicals dotterbolag ImproveIT Sweden. Intresset för Vårdförbundets kvalitetsmätningssystem KUPP, Kvalitet ur patientens perspektiv, har ökat. För att möta kundernas behov överlåter nu Vårdförbundet administration, försäljning och marknadsföring till ImproveIT Sweden i Halmstad. ImproveIT arbetar idag med kvalitets- och marknadsundersökningar huvudsakligen mot vårdsektorn. Bland kunderna finns ex Region Skåne samt börsnoterade CAPIO. " Vi ser stora möjligheter för KUPP när vi nu tar över ansvaret för marknadsföring från Vårdförbundet ". Nu i juni 2003 har bl.a avtal tecknats med Landstinget i Halland, säger VD Kalle Svensson i en kommentar. Detta bolag är ett dotterbolag ingående i Aktietorg-noterade bolaget Formo Medical AB som är under namnändring till Formo Services. Ytterligare information kan lämnas av : VD i Formo Medical , Jan Ahlström, tel 0706 258811 VD i ImproveIT, Kalle Svensson, tel 0733 227011 Halmstad den 10 juni 2003 Formo Medical AB ( publ. ) Jan Ahlström ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/10/20030610BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/10/20030610BIT00760/wkr0002.pdf