Cybersecurity-incident i Formpipes danska verksamhet

Formpipes danska dotterbolag Formpipe A/S har identifierat en cybersecurity-incident som påverkar vissa av bolagets interna servrar i Danmark. Formpipe gör bedömningen att incidenten har begränsad påverkan på verksamheten.

• Formpipe har skyndsamt vidtagit åtgärder och anlitat professionella cybersäkerhetsexperter för incidenthantering och affärskontinuitet (business continuity)
  • Formpipe har anmält incidenten till danska Polismyndigheten, Center för Cybersikkerhed samt till Datatilsynet, i enlighet med danska datasäkerhetslagar
  • Incidenten är begränsad till den danska verksamheten inom affärsområde Public, dvs. den svenska verksamheten eller övriga internationella kunder påverkas inte
  • Incidenten har endast påverkat interna system. Inga produktionssystem eller kundlösningar är påverkade vilket betyder att inga kunddata har exponerats, enligt Formpipes nuvarande bedömning. Alla relevanta kunder har kontaktats och ytterligare förebyggande säkerhetsåtgärder är vidtagna
  • Påverkade system har tagits off-line. Detta kan påverka kapaciteten på kundsupporten i Danmark under den närmaste tiden
  • Den finansiella påverkan på fjärde kvartalets resultat bedöms vara begränsad

Formpipe fortsätter övervaka och hantera situationen och återkommer med ytterligare information när så bedöms vara relevant.

Magnus Svenningson
VD Formpipe Software AB, +46 73 963 97 00

Formpipe bygger värdefulla relationer mellan människor och data. Värdegrundsdrivna har vi sedan 2004 utvecklat högkvalitativa produkter som förser dig med rätt information, i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt. Varje gång.

Vi hjälper över 5 500 kunder att digitalisera och automatisera verksamhetsprocesser. Tillsammans med våra kunder och partners så samskapar vi ett digitalt samhälle med människan i centrum. Vi har kontor i Sverige, Danmark, Storbritannien, USA och Tyskland. Formpipe Software är ett börsnoterat bolag på Nasdaq Stockholm.

Taggar: