FormPipe Software får licensorder från Skatteverket värd 3,6 Mkr

Skatteverket har tecknat avtal avseende utökat antal licenser för ECM-produkten FormPipe Platina. Ordervärdet uppgår för FormPipe Software till 3,6 Mkr, det är FormPipe Softwares partner Artvise som står som tjänsteleverantör.

– Vi är mycket stolta över att en av Sveriges största myndigheter fortsätter att investera i våra produkter. Det finns stora effektivitetsvinster att göra med FormPipe Platina och i takt med att våra slutkunder ser ett breddat användningsområde för våra produkter, ökar också antalet sålda licenser, säger Christian Sundin, vd för FormPipe Software.

Skatteverket har sedan tidigare implementerat FormPipe Platina och det nya avtalet innefattar utökad funktionalitet och ett utökat antal användare.

– Vi ser att fler av våra större myndighetskunder upptäcker möjligheten att stänga ner spridda lösningar för ärendehantering, exempelvis utdaterade Lotus Notes-applikationer. Med en bred lösning för dokument- och ärendehantering kan vi erbjuda en samordnad och effektiviserad ärendehantering, något som i regel ligger i linje med våra kunders IT-strategier, avslutar Christian Sundin.

Christian Sundin, vd för FormPipe Software AB, 0705-67 73 85