Formpipe utnämnd till Solution Provider of the Year 2021 av Temenos

Formpipe är glada att tillkännage att bolaget har blivit utnämnt till Solution Provider of the Year 2021 av Temenos, en av världens ledande leverantörer av banksystem.

Under de senaste 15 åren har Formpipe utvecklat sitt partnerskap med Temenos och kan stolt konstatera att Formpipes produkter blir några av de första partnerlösningarna som görs tillgängliga på Temenos stora molnplattform, Temenos Banking Cloud.

“Det var en stor ära att ta emot detta pris å Formpipes vägnar. Vi har jobbat med Temenos i över 15 år och utvecklat och integrerat oss närmre deras ledande banksystem. Det här priset utmärker Temenos hängivelse till sin partnermodell där Formpipe utvärderar fler relationsstärkande initiativ under 2022.” – Mike Rogers, Commercial Director på Formpipe

Närmare 100 finansiella institutioner använder för närvarande Formpipes färdigintegrerade lösningar Lasernet och Autoform DM som båda är tillgängliga på Temenos Exchange (Temenos marknadsplats för partnerlösningar). Formpipes lösningar ger banker berikad och varumärkeskorrekt kundkommunikation och arkivering i samtliga kanaler inom Temenos ekosystem.

Formpipe är stolt över att vara en av Temenos mest intäktsdrivande partner inom kategorin Solution Provider och ser fram emot fortsatt framgång tillsammans i framtiden.

”Partnerskapet med Temenos är instrumentellt för vår tillväxtresa och jag är idag tacksam för det erkännande vi fått. De senaste 18 månaderna har vi ställt om vår verksamhet inom bank- och finans till att vara cloud-first, något som vi ser harmoniserar väl med Temenos strategi. Jag är slutligen stolt över alla mina kollegor som har gjort detta möjligt.” – Christian Sundin, VD för Formpipe

Om Temenos

Över 3000 bolag världen över, inklusive 41 av de 50 största bankerna, förlitar sig på Temenos för att processa sina kundinteraktioner och dagliga transaktioner med mer än 1,2 miljarder bankkunder.

Läs Temenos nyhetsartikel: Temenos Recognizes Partners with the Temenos IMPACT Awards

Christian Sundin
VD för Formpipe
christian.sundin@formpipe.com

Formpipe bygger värdefulla relationer mellan människor och data. Värdegrundsdrivna har vi sedan 2004 utvecklat högkvalitativa produkter som förser dig med rätt information, i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt. Vi hjälper över 5 500 kunder att digitalisera och automatisera verksamhetsprocesser. Tillsammans med våra kunder och partners så samskapar vi ett digitalt samhälle med människan i centrum. Vi har kontor i Sverige, Danmark, Storbritannien, USA och Tyskland. Formpipe Software är ett börsnoterat bolag på Nasdaq Stockholm.

Taggar: