Formpipe utser Sophie Reinius till ny CFO

Sophie Reinius stärker Formpipes koncernledning som ny CFO från och med 21 oktober.

Sophie Reinius tar med sig över 20 års erfarenhet från stora internationella teknikbolag, där hon haft ledande befattningar. Närmast kommer hon från rollen som CFO i Arelion, innan dess hade hon samma roll på Coromatic och Net4Mobility. Hon har även innehaft roller som controller för Microsoft i Sverige, controller för Norden och verksamhetschef för Sverige inom Philips Home Healthcare och dessförinnan koncerncontroller på Schneider Electric för Norden och Baltikum.

Därtill sitter hon i styrelsen för Scandinavian Data Centers. Sophie Reinius har en kandidatexamen i finans och juristexamen från Stockholms universitet.

- Jag är glad över att få välkomna Sophie Reinius till oss på Formpipe. Med lång erfarenhet från ledande positioner i internationella bolag inom IT- och Telekomsektorn kommer hon att stärka vårt bolag när vi fortsätter vår tillväxtresa. Hon är väl insatt i vår marknad, både i Norden och internationellt samt de utmaningar och möjligheter vi kommer att stå inför de kommande åren, säger Magnus Svenningson, vd Formpipe.

Sophie Reinius startar den 21 oktober och kommer att gå parallellt med tidigare CFO Joakim Alfredson för överlämning. Hon rapporterar till Formpipes VD och koncernchef Magnus Svenningson.

Informationen är sådan som Formpipe Software är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) samt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 13.00 den 7 oktober 2024

Magnus Svenningson
magnus.svenningson@formpipe.com

Formpipe bygger värdefulla relationer mellan människor och data. Värdegrundsdrivna har vi sedan 2004 utvecklat högkvalitativa produkter som förser dig med rätt information, i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt. Varje gång.

Vi hjälper över 5 500 kunder att digitalisera och automatisera verksamhetsprocesser. Tillsammans med våra kunder och partners så samskapar vi ett digitalt samhälle med människan i centrum. Vi har kontor i Sverige, Danmark, Storbritannien, USA och Tyskland. Formpipe Software är ett börsnoterat bolag på Nasdaq Stockholm.