Annica Smith är ny projektledare och strateg på Formsmedjan

Report this content

Formsmedjan rekryterar Annica Smith, tidigare marknadschef på Apollo, i rollen som projektledare/strateg.

– Annica är fantastiskt skicklig. Hon kommer att tillföra senioritet i projektledningen, en vana vid riktigt stora kunder och en kreativ skjuts. Vi är glada att hon är här, säger Palle Andersson, vd Formsmedjan.

Annica Smith kommer senast från rollen som marknads- och kommunikationschef på Apollo. Hon har en bakgrund från olika reklambyråer i Stockholm, t ex Lowe Brindfors och NordDDB, där hon jobbat som kundansvarig projektledare för bl a Telenor, Klarna och BMW. Hon har även arbetat på H&M-huvudkontoret.

– Jag har en stor erfarenhet från att jobba med flera både små och stora varumärken i allt ifrån strategi till konceptualisering, reklam och kampanjproduktion. Min erfarenhet av att ha jobbat på Apollo är också värdefull, dels för att jag har koll på besöksnäring och turism, dels för att vi tvingades vara väldigt snabbfotade under pandemin, säger Annica.

Hon kommer inledningsvis att arbeta som strateg på deltid, och övrig tid vara föräldraledig.

– När möjligheten dök upp att arbeta tillsammans kändes det helt rätt. Jag har följt Formsmedjan sedan jag började tillbringa mer tid i Norrbotten och lockats av byråns syn på kommunikation och de roliga kunder de jobbar tillsammans med, säger hon.

Palle Andersson, vd
palle@formsmedjan.se

Om Formsmedjan
Formsmedjan strategisk kommunikation har funnits sedan 2008. Sätet är i Boden men företaget jobbar med kunder över hela landet. Med en mix av affärsutveckling, strategisk kommunikation och kreatörer hjälper Formsmedjan kunden att göra bättre affärer.

Läs mer på formsmedjan.se