Återvinningsstation i Surahammar kommun stängs

Återvinningsstation i Surahammar kommun stängs Förpackningsinsamlingen kommer att stänga den återvinningsstation som idag finns vid Matex, Enbärsvägen, i Surahammar. Anledningen till stängningen är att markägaren har beslutet att dra tillbaka sitt tillstånd om nyttjande av den mark som återvinningsstationen är placerad på. Stationen kommer att stängas/flyttas 31 maj 2004. Tyvärr har det inte varit möjligt att hitta en ny plats i närheten av Matex i Surahammar. Lösningen blir istället att behållarna flyttas till en befintlig återvinningsstation på Odonvägen i Surhammar. Denna station får från 1 juni 2004 dubbel kapacitet. Vad får man lämna vid en återvinningsstation? Det är viktigt att komma ihåg att återvinningsstationen endast är till för förpackningar och tidningar. Det är alltså endast förpackningar av papper, kartong, metall, hårdplast, mjukplast och glas samt tidningar som får lämnas. När det gäller hushållens grovsopor, ska de lämnas på kommunens återvinningscentral. Vem får lämna sina förpackningar? Observera att det endast är hushållen som har rätt att lämna sina använda förpackningar och tidningar på återvinningsstationen - ej företag/restauranger/m fl. Företag och restauranger ordnar sin hämtning via en entrprenör eller lämnar själva vid kommunens återvinningscentral. För ytterligare information: Ulla Rudsberg, regionansvarig, Förpackningsinsamlingen, tel: 0550-329 90, mobil 070-239 77 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/28/20040823BIT22160/wkr0001.pdf