Återvinningsstationen vid Folkets Hus i Nordmark i Filipstads kommun stängs

Återvinningsstationen vid Folkets Hus i Nordmark i Filipstads kommun stängs Nedskräpningen och dumpningen vid återvinningsstationen vid Folkets Hus i Nordmark har varit så omfattande att Förpackningsinsamlingen, i samråd med representanter för föreningslivet och ansvariga entreprenörer, nu beslutat att stänga stationen fr o m den 30 juni 2004. - Vi är helt enkelt tvungna att stänga återvinningsstationen eftersom nedskräpningen varit omfattande under en längre tid, säger Ulla Rudsberg, regionansvarig vid Förpackningsinsamlingen. Trots omfattande informationsinsatser om hur stationen får användas och att dumpning är olagligt fortsätter problemen och nu är vi tyvärr tvungna att göra det som vi hade hoppats kunna undvika. - Det är tråkigt att vår verksamhet inte respekteras, säger Ulla vidare. Detta drabbar ju alla dem som har nytta av våra återvinningsstationer och som använder dem på rätt sätt. Vad får man lämna vid en återvinningsstation? Det är viktigt att komma ihåg att återvinningsstationen endast är till för förpackningar och tidningar. Det är alltså endast förpackningar av papper, kartong, metall, hårdplast, mjukplast och glas samt tidningar som får lämnas. När det gäller hushållens grovsopor, ska de lämnas på kommunens återvinningscentral. Vem får lämna sina förpackningar? Observera att det endast är hushållen som har rätt att lämna sina använda förpackningar och tidningar på återvinningsstationen - ej företag/restauranger/m fl. Företag och restauranger ordnar sin hämtning via en entreprenör eller lämnar själva vid kommunens återvinningscentral. För ytterligare information: Ulla Rudsberg, regionansvarig, Förpackningsinsamlingen, tel: 0550-329 90, mobil 070-239 77 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/28/20040823BIT22120/wkr0001.pdf