Utbildning av återvinningsinformatörer startar i Skövde

Utbildning av återvinningsinformatörer startar i Skövde För att komma tillrätta med problemen med nedskräpning vid återvinningsstationerna, och i synnerhet den i Södra Ryd, men också för att sprida kunskap och intresse för återvinning, har Förpackningsinsamlingen beslutat att utbilda särskilda informatörer i Skövde. De som utbildas av Förpackningsinsamlingen är rekryterade från de föreningar som är knutna till föreningsrådet, exempelvis idrotts-, invandrar- och boendeföreningar. Tanken är att informatörerna ska kunna sprida kunskap till sina föreningsmedlemmar, men också finnas på plats vid lämpliga tider vid de återvinningsstationer som är mest drabbade av nedskräpning. - Personlig information är mycket effektivt, det gör att informationen verkligen når fram, säger Torsten Bill vid Förpackningsinsamlingen. - Först när vi verkligen når fram med information till alla kan vi också förvänta oss att alla människor förstår vad återvinningsstationerna är till för och hur viktigt det är att de inte skräpas ned. Utbildningen startar den 25 maj i Föreningsrådets lokaler, Timmervägen 5. kl 18.00. Journalister som vill närvara eller göra intervjuer är välkomna. Mer information: Torsten Bill, regionansvarig, Förpackningsinsamlingen tel 070-585 06 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040823BIT22110/wkr0001.pdf