If anlitar MedHelp för sjukvårdsrådgivning

Försäkringsbolaget If har slutit ett nytt avtal med MedHelp om sjukvårdsrådgivning per telefon. Avtalet omfattar rådgivning utanför kontorstid.

If har upphandlat ett nytt avtal med MedHelp om sjukvårdsrådgivning för alla kunder som har Ifs sjukvårdsförsäkring. Avtalet omfattar telefonrådgivning kvällar, nätter och helger.

Rådgivning och vårdplanering för patienter utförs dagtid av Ifs egna sjuksköterskor. Tidigare var all sjukvårdsrådgivning utlagd på entreprenad.

- Vi tror att vår sjukvårdsrådgivning kommer att få förstärkt kvalitet. Våra kunder ska ha tillgång till bästa tänkbara hjälp dagtid av våra egna sjuksköterskor och kvällstid av MedHelp, säger Lars Textorius, medicinskt ansvarig på If Care.

Samarbetet med MedHelp startar den 1 mars.

För ytterligare information: Daniel Claesson, Pressansvarig If Sverige. Mobil: 076-634 59 19 E-post: daniel.claesson@if.se

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2010 till 40 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 400. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc. If erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och personförsäkring för privatpersoner och företag.