If i nytt samarbete med Sveriges Psykologförbund

If och Sveriges Psykologförbund har undertecknat ett avtal  där If från och med den 1 januari 2011 erbjuder privata sakförsäkringar till förbundets medlemmar.

- Det är viktigt för oss att kunna erbjuda medlemmarna bra och prisvärda försäkringar och vi har nu nått fram till en bra försäkringslösning”, säger Hans Persson på Psykologförbundet.

- If är en stark partner som lyssnat till våra önskemål och snabbt anpassat sina lösningar. Det var en avgörande faktor för att vi skulle inleda ett samarbete” fortsätter Hans.

- Vi är mycket glada och stolta över att ha fått Sveriges Psykologförbunds förtroende. Vi börjar nu skörda frukterna av vår strategiska satsning på att etablera samarbeten med fackförbund, och det är väldigt roligt att ännu en gång få bevisa vår styrka inom partnerskap. Dock låter vi oss inte nöja ännu, utan vi kommer att jobba vidare oförtrutet på det här området under 2011, säger Silvi Wompa, Allianschef på If.

För ytterligare information: Daniel Claesson, Pressansvarig If Sverige. Mobil: 076-634 59 19 E-post: daniel.claesson@if.se

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2009 till 41 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 600. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc. If erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och personförsäkring för privatpersoner och företag.