If tar fot på Stockholms Kennelklubb

Stockholms Kennelklubb, den största länsklubben i Sverige, har valt If som försäkringspartner. Från 1 mars har klubben avtal med If som ger förmånliga försäkringslösningar för medlemmarna.

Stockholms Kennelklubb har 19 000 medlemmar som tillsammans har över 70 000 hundar.

– Att hundexperter som Stockholms Kennelklubb valt oss för att försäkra sina hundar är en kvalitetsstämpel som visar att vi erbjuder ett utmärkt försäkringsskydd för Sveriges hundägare. Vi är mycket glada för förtroendet och ska förvalta det väl, säger Matts René, ansvarig för avtalet.

– För oss i STOKK är det viktigt att konstant arbeta för bra lösningar åt våra medlemmar och det känner vi att vi uppnår i vårt avtal med If och vi ser fram emot att arbeta tillsammans, säger Sture Engström, ordförande i Stockholms Kennelklubb.

Avtalet ger 10 procents rabatt på hund-, hem- och villaförsäkringar för klubbens medlemmar.

If har som enda bolag fast självrisk för alla hundförsäkringar.

För ytterligare information vänligen kontakta: Caroline Uliana, Externinformationschef If Sverige. Mobil: 070-628 23 63 E-post: caroline.uliana@if.se

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2011 till 40 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 200. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc. If erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och personförsäkring för privatpersoner och företag.