Carola Määttä går till Försäkringskassan

Carola Määttä blir ny kommunikationsdirektör på Försäkringskassan.

Carola Määttä kommer närmast från Proffice Group AB där hon varit nordisk kommunikationsdirektör. Hon har tidigare bland annat varit VD för Ogilvy Group Sweden.

- Jag ser mycket fram emot att jobba med Carola. Hon kommer att ge ytterligare energi i vårt samlade arbete att göra Försäkringskassan mänskligare, enklare och tryggare, säger Dan Eliasson, generaldirektör för Försäkringskassan.

Carola Määttä tillträder sin tjänst på kommunikationsavdelningen den 1 september. Kommunikationsavdelningen består av cirka 50 personer och har i uppdrag att genom kommunikation bidra till verksamhetens mål och öka förtroendet för Försäkringskassan. Carola kommer också att vara en del av Försäkringskassans ledningsgrupp och rapportera till generaldirektören.

- Det känns som ett privilegium att få vara del av det viktiga förändringsarbete som pågår i Försäkringskassan. Att vara med och tydliggöra och synliggöra kommunikationen för att skapa trygghet är ett av de finaste uppdragen man kan ha, säger Carola Määttä.