Försäkringskassan vill att fler ska upptäcka Mina sidor

Försäkringskassan vill att fler ska upptäcka Mina sidor För information Peter Nygren 010-116 93 08

Presskontakt 010-116 98 88

Webbplats www.forsakringskassan.se Med cirka 200 000 inloggningar i veckan på Försäkringskassans Mina sidor är det bara att konstatera att de nya självbetjäningstjänsterna på forsakringskassan.se snabbt fått många användare. Nu startar en informationssatsning för att ännu fler ska känna till Mina sidor och använda tjänsterna som förenklar vardagen och ger varje person koll på sitt eget ärende. Bland annat är det möjligt att se om handlingar tagits emot, när pengarna kommer och hur stort beloppet blir.
I en informationskampanj som startar idag och pågår under tre veckor bjuder personalen på överraskande talanger framför filmkameran för att skapa intresse kring Mina sidor.
– Vi bjuder på en sista överraskning från oss. Loggar man in på Mina sidor får man full koll och slipper därmed överraskningar i framtiden, säger Peter Nygren, ansvarig projektledare på Försäkringskassan.
Kampanjen är en uppföljning av vårens informationsinsats då våra kunder fick lämna förslag på hur Försäkringskassan kan bli bättre. Mina sidor innehåller många av de önskemål som då kom in.

Mina sidor innehåller bland annat: ? Följa sitt ärende ? Se att blanketten kommit in ? Se hur mycket pengar man får ? Se när pengarna kommer ? Få meddelande via sms eller e-post när det händer något i det egna ärendet.
Ärendeslag som går att följa är: Föräldrapenning, tillfällig föräldrapenning, bostadsbidrag, underhållsstöd sjukpenning samt sjuk- och aktivitetsersättning

Pressmeddelande, Försäkringskassan