Försäkringskassan vill ha idéer!

Pressmeddelande: Försäkringskassan vill ha idéer För information: Peter Nygren, projektledare tel. 010-116 93 08 Inger Dunér, kommunikationschef tel. 010-116 97 50

Ann-Sofi Blomkvist Presschef 010-116 91 97 073-809 17 42

Staffan Karlsson Biträdande presschef 010-119 82 31 070-524 34 80

Webbplats www.forsakringskassan.se Att det tycks och skrivs mycket om Försäkringskassan har väl inte undgått någon. Nu tar Försäkringskassan till vara på tyckandet och efterlyser idéer om hur vi kan bli bättre. För att tacka för hjälpen och samtidigt konkret visa på förändringen byts idéerna mot gamla grejer som inte längre behövs på nya Försäkringskassan. Ut med det gamla och in med det nya! Bakgrunden är den stora modernisering som Försäkringskassan genomgår just nu. – Moderniseringen går framför allt ut på att Försäkringskassan ska fungera så bra och smidigt som möjligt för så många som möjligt, säger Peter Nygren, projektledare. Därför behöver vi lyssna på vad våra kunder behöver.
Kampanjen går under namnet "100 gamla grejer mot 100 nya idéer". På forsakringskassan.se kan människor lämna sin idé och välja vilken pryl man skulle vilja ha. På sajten får man också lite bakgrundshistorik till var och en av prylarna.
– Ett exempel är en gammal elektrisk suddapparat, ett annat är vår generaldirektör Adriana Lenders portfölj, säger Peter Nygren. Men det är alla möjliga grejer som vi inte längre behöver men som kanske kan göra någon annan glad. – Självklart kan man också bara lämna en idé, om man vill det. Vi hoppas att få många bra förbättringsförslag. Vi kommer att kontinuerligt att berätta om vilka förslag vi får in och hur vi jobbar med dem, säger Peter Nygren. Förbättringsförslagen lämnas via www.forsakringskassan.se.

Pressmeddelande, Försäkringskassan

Taggar: