Inbjudan till pressträff:Försäkringskassans generaldirektör Dan Eliasson i Göteborg

Den 20 november besöker Försäkringskassans generaldirektör Dan Eliasson Göteborg för att träffa kunder och medarbetare samt för att medverka på Kvalitetsmässan.

I samband med besöket bjuder vi in media till en pressträff med Dan Eliasson, som i höst har varit generaldirektör i två år på Försäkringskassan.
På pressträffen medverkar också områdeschef Carina Österborg.

Pressträffen kommer att handla om hur Försäkringskassan gör det enklare för den som är sjuk. Vi ökar fokus på de mest behövande och siktar på att radikalt förkorta handläggningstiderna. Målet är att öka tryggheten för den enskilde om livet tar en ny vändning. I Göteborg bedrivs ett framgångsrikt arbete för att utveckla kontakterna med våra samarbetspartners inom vården, arbetsgivare, kommunen och Arbetsförmedlingen.

Media hälsas välkomna onsdagen den 20 november 10.45 – 11.15  till en pressträff på Försäkringskassan, Brogatan 4 i Göteborg.
Anmäl er gärna till Inger Landberg, 070-538 25 13.

Dan Eliasson kommer också att besöka Försäkringskassan IT-avdelning som sköter myndighetens it-support till Försäkringskassans 13 000 anställda.

Välkommen!