Marie Hallander Larsson ny HR-direktör på Försäkringskassan

Marie Hallander Larsson blir ny HR-direktör på Försäkringskassan. Hon tillträder sin tjänst den 1 september 2014.

Marie Hallander Larsson har tidigare varit Head of Group HR på Swedbank och personaldirektör på Posten AB.

– Marie Hallander Larsson har en lång och gedigen erfarenhet som HR-chef i stora tjänsteproducerande organisationer. Hon kommer att bidra med ovärderlig kunskap i vår utveckling att leverera ännu bättre service åt människor och företag i Sverige, säger Dan Eliasson, generaldirektör för Försäkringskassan.

HR-avdelningen består av cirka 50 personer och har i uppdrag att bland annat säkra kompetensförsörjningen samt att möjliggöra för de drygt 13 000 medarbetarna att förverkliga Försäkringskassans vision. Marie kommer också att vara en del av Försäkringskassans ledningsgrupp och rapportera till generaldirektören.

– Det känns spännande att få vara en del av en organisation som dagligen möter personer i olika livssituationer. Jag ser fram emot att vara med i arbetet för att skapa trygghet i vardagen för många människor, säger Marie Hallander Larsson.

Kontakt
Vill du veta mer eller ha hjälp med kontakt: ring presstjänsten på 010-116 98 88.