Ny interaktiv tjänst och nya undersökningar inom föräldraförsäkringen

Försäkringskassan bjuder in till pressträff i dag kl 10.

Vi presenterar:

-          en ny undersökning som visar vilka som använder föräldraförsäkringen och hur det utvecklats sedan 1974 då försäkringen infördes.

-          en rapport som visar hur företag och organisationer kompletterar föräldraförsäkringen med så kallade föräldralöner.

-          en ny interaktiv föräldrainformation som förklarar försäkringen och hur reglerna fungerar. Premiär på www.forsakringskassan.se under vecka 40.

Dessutom presenterar vi Försäkringskassans familje-ekonomiske talesperson Niklas Löfgren. Han kan historik, statistik och hur föräldraförsäkringen fungerar. Han är ofta intervjuad av utländska medieföretag om hur vår föräldraförsäkring fungerar. Tveka inte att kontakta honom för mer information eller samtal om föräldraförsäkringen.Pressträffen äger rum den 5 oktober 2011 kl 10 på Klara Västra Kyrkogata 11. Ta med presslegitimation och anmäl dig i receptionen. Vi bjuder på föräldrafika och samtal.

Anmäl gärna deltagande till:
Helena Dahlberg, 010-116 91 53, helena.dahlberg@forsakringskassan.se

Välkomna!