Pressinbjudan Försäkringskassan, servicekontor i Mjölby

Lars Ahlqvist Skatteverket 08-764 81 33

Åse-Marie Linderö Arbetsförmedlingen 010-486 62 66

Webbplatser www.arbetsformedlingen .se www.forsakringskassan.
se www.skatteverket.se Den 19 maj invigs Försäkringskassans och Skatteverkets gemensamma servicekontor, i Arbetsförmedlingens lokaler i Mjölby. – Det här är ett helt nytt samarbete mellan myndigheter som förbättrar vår service och gör det lättare och smidigare för allmänheten att kontakta oss, säger Lena Hallberg, chef för servicekontoret.
Invigningen av servicekontoret sker i närvaro av generaldirektörerna för Försäkringskassan och Skatteverket, Curt Malmborg och Mats Sjöstrand, samt tf generaldirektör Lena Liljebäck, Arbetsförmedlingen. Representanter från media är välkomna att delta vid invigningen Datum: 19 maj Tid: 11.00 Plats: Industrigatan 7-9 (Arbetsförmedlingens lokaler) Anmälan: Meddela gärna om du kommer till Staffan Karlsson, tel: 070-524 34 80 eller e-post: staffan.karlsson@forsakringskassan.se Kontoret i Mjölby är ett av sammanlagt 82 gemensamma servicekontor som kommer att öppnas runt om i Sverige fram till och med 2010.
Servicekontoren är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Skatteverket, som är tre av Sveriges största myndigheter. Syftet är att ge medborgare och företag bättre service på ett och samma ställe och därigenom förenkla kontakten med myndigheterna. Genom att samverka kan myndigheterna bli effektivare och ge en bättre service till lägre kostnad.

Pressmeddelande, Försäkringskassan