Pressmeddelande: Invigning i Gällivare

Lars Ahlqvist Skatteverket 08-764 81 33

Åse-Marie Linderö Arbetsförmedlingen 010-486 62 66

Webbplatser www.arbetsformedlingen.se www.forsakringskassan.se www.skatteverket.se

Idag, den 18 april, öppnar Försäkringskassans och Skatteverkets gemensamma servicekontor, i Arbetsförmedlingens lokaler i Gällivare.
På servicekontoret samlas de tre myndigheternas service på ett ställe.
- På servicekontoret kan medborgare och företag få hjälp och information oavsett vilken av myndigheterna ärendet rör. Det är ett helt nytt sätt att arbeta, säger Lotta Johansson, chef för servicekontoret i Gällivare.
Servicekontoret ligger på Klockljungsvägen 1 och har öppet måndag till fredag kl 10:00 till 16:00.
– Genom att samverka kan myndigheterna finnas på fler platser och med längre öppettider än vad som annars skulle vara möjligt, säger Lotta Johansson.
Kontoret i Gällivare är ett av sammanlagt 82 gemensamma servicekontor som kommer att öppna runt om i Sverige under de närmaste åren.
Servicekontoren är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Skatteverket som är tre av Sveriges största myndigheter. Syftet är att ge bättre service och förenkla kontakten med myndigheterna. Genom att samverka kan myndigheterna bli effektivare och ge en bättre service till lägre kostnad.

Pressmeddelande, Försäkringskassan