Rekrytering hos Försäkringskassans IT-avdelning

Försäkringskassan erhöll 2012 utmärkelsen Årets IT-projekt vid CIO Awards och söker nu ytterligare IT-personal. Rekryteringen gäller 35 tjänster och det handlar dels om att tillsätta vakanta roller och dels om nyrekrytering på grund av utökat antal IT-tjänster. Placeringsorter för de nya tjänsterna är Sundsvall, Luleå, Kalix, Karlskrona och Söderhamn.

-          Vi utökar vårt arbete med automatisering och självbetjäningstjänster för att öka tillgängligheten på flera plan för våra kunder. Därför behöver vi rekrytera mer personal inom flera områden, säger Krister Dackland, utvecklingsansvarig.

IT-avdelningen arbetar med ”hela kedjan” från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster och levererar IT-tjänster inom handläggning, administration och självbetjäning för Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och andra partners.

IT-avdelningen söker nu nya medarbetare för följande typer av tjänster; Projektledare, Testledare, IT-arkitekt, Verksamhetsutvecklare, Kravfångare & Systemanalytiker, Utvecklare Java/SAP/C++/Oracle.

Försäkringskassan har idag cirka 12 500 medarbetare i hela Sverige varav cirka 850 finns inom IT-avdelningen.

För kommentar: Krister Dackland, utvecklingsansvarig, 010-118 72 26.
Presskontakt: 010-116 98 88.