Träffa Försäkringskassans ledning i Almedalen: Birgitta Målsäter och Laura Hartman i kundmötesplatsen

Försäkringsdirektörerna Birgitta Målsäter och Laura Hartman bjuder på glass och samtalar med kunder och media i Försäkringskassans kundmötesplats i Almedalen den 4 juli kl 15-16.

Försäkringskassan har öppnat en tillfällig kundmötesplats under almedalsveckan för att samtala med kunder, partners och andra intressenter. Där kan servicehandläggare också visa Försäkringskassans självbetjäningstjänster, svara på frågor och bjuda på lite förfriskningar.

-          Försäkringskassan är i en spännande fas där vi utvecklar många nya tjänster och jobbar hårt med att göra det mindre krångligt att vara kund hos oss. Därför ser jag fram emot att möta våra kunder i Almedalen för att höra hur de upplever det vi gör, säger försäkringsdirektör Birgitta Målsäter.

-          Almedalen är en fantastik mötesplats där många av dem som är engagerade i våra frågor finns med. Försäkringskassan har mycket att bidra med i en kunskapsbaserade debatt och därför bjuder vi in till en kundmötesplats och till två seminarier under torsdagen, säger försäkringsdirektör Laura Hartman.

Välkomna att träffa Försäkringsdirektörerna Birgitta Målsäter och Laura Hartman i kundmötesplatsen på Cramèrgatan (mitt emot högskolan) den 4 juli kl 15-16.

Torsdag den 5 juli kl 15-16 finns Försäkringskassans generaldirektör Dan Eliasson i kundmötesplatsen.

Försäkringskassan bjuder också in till två seminarier under torsdagen.
9.00-10.15 Hur försäkrad är du? Högskolan, sal B22
13.30-14.45 Föräldraförsäkringen-båda föräldrarnas försäkring? Högskolan , sal B22.
Läs mer på: http://www.forsakringskassan.se/press/almedalen

För mer information och intervjuförfrågningar kontakta biträdande presschef Helena Dahlberg, 010-116 91 53

Välkomna!

Helena Dahlberg 010-116 91 53 helena.dahlberg@forsakringskassan.se