Forsstrom nyanställer för att expandera ytterligare

Report this content

Forsstrom nyanställer för att expandera ytterligare Under de senaste månaderna har Forsstrom High Frequency AB i Lysekil nyanställt ett tiotal personer för att kunna möta den ökade efterfrågan på maskiner och för att stå redo inför framtiden. Det är framför allt inom områdena produktion, marknad och försäljning som företaget har förstärkt personalstyrkan. På ett halvår har Forsstrom ökat sin personal med drygt 15%. Antalet anställda är nu 40 personer. I dagarna börjar den nya konstruktionschefen Jan Pettersson på Forsstrom. Han har 30 års erfarenhet i branschen och han blir en av de nya nyckelpersonerna i företagets satsning inför framtiden. Tidigare har Forsstrom förstärkt framför allt produktionen för att snabbt kunna beta av den rekordstora orderstocken. Ny personal med nytt tänkande kompletterar nu den erfarna produktionspersonal som redan fanns. Detta tillsammans med ett nytt sätt att producera har gett kortare tider från order till leverans. Även inom marknad och försäljning har företaget stärkt sin organisation. Nu sker exempelvis en ökad satsning på Tyskland och Polen - Maria Penca är både tysk- och polsktalande och är sedan en tid marknadsansvarig för dessa marknader. - Det märks att vi har blivit en intressantare arbetsplats sedan vi börsintroducerades och tidningarna började skriva om oss, säger Peter Forsström, VD på företaget. Vi är fortfarande ett ganska litet företag med god familjär stämning och det tror jag blir allt viktigare för dem som söker nya jobb idag. De nyanställda smälter snabbt in i företagskulturen här och gör ett bra jobb redan efter en kort tid. Mer information lämnas av: Peter Carl-Axel Lucia Debard Forsström Christensson Henriksson VD Styrelseordförand Informationsansvari e g Besök gärna vår hemsida för mer information: forsstrom.com Forsstrom High Frequency AB tillverkar maskiner för svetsning av plastmaterial med hjälp av avancerad högfrekvensteknik. Upp till 95% av försäljningen sker på export. Kunderna är tillverkare av exempelvis lastbils- och tågkapell, större tält, lagerhallar, reklamskyltar, solskydd, oljelänsor och flytande vätsketankar - produkter som ska tåla stora påfrestningar. Box 55, 453 22 Lysekil Tel 0523 66 66 00 Fax 0523 66 66 66 info@forsstrom.com www.forsstrom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00820/bit0001.pdf