Halvårsrapport från Forsstrom High Frequency AB

Report this content

Halvårsrapport från Forsstrom High Frequency AB * Faktureringen ökade 46% jämfört med samma period föregående år * Rörelseresultat före skatt 255 tkr * Orderstocken ökade med 100% till 30 Mkr * Framgångsrik satsning på USA-marknaden * Investeringar i åtgärder för effektiviserad produktion följer plan * De ekonomiska målen för verksamhetsåret kvarstår Företaget redovisar ett halvårsresultat som ligger helt i linje med de planer som presenterades i samband med börsintroduktionen på AktieTorget i juli i år. Företagets VD Peter Forsström konstaterar att börsintroduktionen och den nyemission man samtidigt gjorde, blev framgångsrik. Trots semestertid, fallande börskurser och många nyintroduktioner fulltecknades emissionen. - Jag ser det som att vårt affärskoncept accepterades av investerare, kunder och allmänhet, säger Peter Forsström. Och den halvårsrapport vi nu presenterar visar att vi är på rätt väg. Efterfrågan på våra maskiner är stor, inte minst från den Nordamerikanska marknaden. Det är också mycket positivt att vår totala orderstock nu är dubbelt så stor som vid motsvarande tid förra året. Jag ser idag inget hot mot att nå de ekonomiska mål för verksamhetsåret 2000/01 som vi presenterade i börsprospektet. Bilaga: Halvårsrapport maj-oktober 2000. Rapporten kan också hämtas från vår hemsida www.forsstrom.com. Mer information lämnas av: Peter Forsström Carl-Axel Christensson Lucia Debard Henriksson VD Styrelseordförande Informationsansvarig Forsstrom High Frequency AB tillverkar maskiner för svetsning av plastmaterial med hjälp av avancerad högfrekvensteknik. Upp till 95% av försäljningen sker på export. Kunderna är tillverkare av exempelvis lastbils- och tågkapell, större tält, lagerhallar, reklamskyltar, solskydd, oljelänsor och flytande vätsketankar - produkter som ska tåla stora påfrestningar. Box 55, 453 22 Lysekil Tel 0523 66 66 00 Fax 0523 66 66 66 info@forsstrom.com www.forsstrom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00340/bit0001.pdf Hela rapporten