Fem journalister får FAS stipendium

Report this content

Forskningsrådet för arbetsliv och socialvetenskap, FAS, delar i år ut ett stipendium på 30 000 kronor vardera till fem journalister som vill fördjupa sig i forskningsprojekt inom områdena arbete och familj, organisation och ledarskap, hälsa och omsorg.

Följande journalister har tilldelats stipendium: Lotta Engelbrektson, frilansjournalist: följer forskning om arbete och familj – en studie av företagskulturens betydelse för uttag av pappaledighet, Göteborgs universitet. Jane Bergstedt, frilansjournalist: fördjupar sig i ledarskaps- och organisationsforskning – nya arbetssätt inom vården, Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Eva Nordin, frilansjournalist: är intresserad av forskningen om skyddande/läkande faktorer som kan förebygga eller försena demenssjukdom, Göteborgs universitet. Kari Molin, frilansjournalist: följer forskning om konsekvenserna av de pågående policyförändringarna av svensk äldreomsorg, Socialhögskolan vid Stockholms universitet. Åsa Johansson, frilansjournalist: studerar forskning om existentiella frågor och människors psykiska hälsa i livets slutskede, Karolinska Institutet (LIME). För mer information kontakta: Annie Rosell, pressansvarig Tel: 08-775 40 96 E-post: annie.rosell@fas.se

Taggar:

FAS