Fortinova Fastigheter AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Fortinova Fastigheter AB (publ) årsredovisning för perioden 2023.01.01 - 2023.12.31 finns från den 23 april 2024 publicerad och tillgänglig på Fortinovas hemsida. Rapporten innehåller även koncernens hållbarhetsredovisning.

Årsredovisning i digitalt format finns i anknytning till detta pressmeddelande samt på Fortinovas hemsida. Årsstämman kommer att hållas den 8 maj 2024. Den tryckta årsredovisningen beräknas finnas tillgänglig på Fortinovas kontor i början av maj 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
John Wennevid, CFO och ansvarig för IR Fortinova Fastigheter AB (publ), 0340-59 25 59

Fortinova är ett växande fastighetsbolag vars affärsidé sedan starten 2010 har bestått av att förvärva, utveckla och förvalta främst bostadsfastigheter vilka, enligt Fortinovas bedömning, har dokumenterade starka kassaflöden. Bolaget har en målsättning att generera positiv avkastning över tid, oberoende av marknadens utveckling. Fortinova har ett geografiskt fokus på tillväxtkommuner i västra Sverige som Bolaget bedömer har en god tillväxtprofil och är attraktiva orter att bo, arbeta och leva i. Bolaget är beläget i Varberg och grundades av Fortinovas nuvarande VD Anders Johansson och vice VD Anders Valdemarsson. Per den 31 december 2023 ägde Fortinova fastigheter till ett värde om 4,8 miljarder kronor, varav bostadsfastigheter utgör cirka 73 procent. Resterande del utgörs av samhällsfastigheter och kommersiella fastigheter. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.