Fortinova förlänger med Sparbanken Skaraborg

Pressmeddelande 2022-12-13

Fortinova har tecknat ett sjuårigt hyresavtal med Sparbanken Skaraborg AB (publ) avseende sina befintliga lokaler inom fastigheten Linden 10 i Götene. Sparbanken satsar nu för framtiden och gör en omfattande renovering av lokalerna för att skapa en plats med fler möjligheter för kunder och medarbetare att mötas på. Lokalen planeras vara klar för inflyttning den 1 april 2023.

En bild som visar text, byggnad, utomhus

Automatiskt genererad beskrivning

Patrik Meijer Vd Sparbanken Skaraborg AB (publ), kommenterar:

Vi ser ljust på framtiden och vet att Skaraborg står starkt och växer på många håll. Inte minst i Götene med sitt näringsliv och de arbetstillfällen som skapas när företagen blir fler och större. Vi är extra glada över att ha en aktör som Fortinova med i bilden som ser samma potential som oss och som förstår vikten av god utveckling i Skaraborg.

Richard Jande, kommersiell förvaltare på Fortinova, kommenterar:

Vi har alltid haft en väldigt god samarbetspartner i Sparbanken Skaraborg och är glada att vi nu kan förlänga vårt samarbete ytterligare. Vi tror mycket på Götene och det kommer ske väldigt mycket spännande i regionen framöver.

Richard Jande, kommersiell förvaltare

E-post: rj@fortinova.se

Patrik Meijer Vd Sparbanken Skaraborg AB (publ)

Telefon: +46 511 281 80

E-post: patrik.meijer@sparbankenskaraborg.se

Om Sparbanken Skaraborg

Sparbanken Skaraborg är verksam i Skara, Vara, Götene och Essunga kommuner. Huvudkontoret ligger i Skara och banken har idag närmare 45 000 kunder och 120 medarbetare. Sparbanken Skaraborg är en fristående sparbank sedan 1847 med Sparbanksstiftelsen Skaraborg som ensam ägare.

Fortinova är ett växande fastighetsbolag vars affärsidé sedan starten 2010 har bestått av att förvärva, utveckla och förvalta främst bostadsfastigheter vilka, enligt Fortinovas bedömning, har dokumenterade starka kassaflöden. Bolaget har en målsättning att generera positiv avkastning över tid, oberoende av marknadens utveckling. Fortinova har ett geografiskt fokus på tillväxtkommuner i västra Sverige som Bolaget bedömer har en god tillväxtprofil och är attraktiva orter att bo, arbeta och leva i. Bolaget är beläget i Varberg och grundades av Fortinovas nuvarande VD Anders Johansson och vice VD Anders Valdemarsson. Per den 30 september 2022 ägde Fortinova fastigheter till ett värde om 4,6 miljarder kronor, varav bostadsfastigheter utgör cirka 73 procent. Resterande del utgörs av samhällsfastigheter och kommersiella fastigheter. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.