Fortinova tar hem sin första Kundkristall

Under torsdagen tilldelades Fortinova fastighetsbranschens prestigefyllda pris Kundkristallen. Fortinova mottog pris i kategorin Största Lyft Serviceindex. Kundkristallen baseras på vad de boende själva tycker i de kundundersökningar som genomförts tillsammans med AktivBo under 2021.

Fortinova nominerades i kategorin Största Lyft Serviceindex för fastighetsbolag med 1000-3999 lägenheter. Vinnaren är det bolag som ökat sin kundnöjdhet allra mest och 2021 tyckte Fortinovas hyresgäster att man gjort en stor förbättring när det gäller service mot året innan.

”Vi strävar alltid efter att bli bättre och skapa bostäder och omgivningar som våra hyresgäster ska trivas i. Gårdagens utmärkelse ser vi som ett bevis på att våra hyresgäster uppskattar det vi gör och att vårt utvecklingsarbete ger resultat”, säger Anders Johansson, verkställande direktör på Fortinova.

Under en digital upplaga av Benchmark Event, arrangerat av AktivBo den 10 februari presenterades årets Kundkristallvinnare.

”Kundkristallen är ett fint kvitto på att de ansträngningar man gjort verkligen uppskattas av hyresgästerna. Betydelsen av att satsa på en kontinuerlig förbättring av förvaltningskvaliteten och den totala kundupplevelsen kan inte nog poängteras. Insatserna som gjorts har lett till att den totala boendeupplevelsen har förbättrats för väldigt många av Sveriges hyresgäster. Det är därför en förmån att få dela ut Kundkristallerna till de hyresvärdar som lyckats allra bäst”, säger Frida Kullh, vd på AktivBo.

Motivering vid prisutdelningen löd enligt följande:
”Fortinova tar hem sin första Kundkristall med ett imponerande lyft på serviceindex. Kunderna ger högre betyg på samtliga delindex och framförallt otroliga lyft på Tar kunden på allvar och Hjälp när det behövs. Stora förändringar på frågor kring information, bemötande och felanmälansprocessen bidrar till det stora lyftet.”

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Johansson, verkställande direktör Fortinova Fastigheter AB (publ), 0340-59 25 52
John Wennevid, CFO och ansvarig för IR Fortinova Fastigheter AB (publ), 0340-59 25 59

Fortinova är ett växande fastighetsbolag vars affärsidé sedan starten 2010 har bestått av att förvärva, utveckla och förvalta främst bostadsfastigheter vilka, enligt Fortinovas bedömning, har dokumenterade starka kassaflöden. Bolaget har en målsättning att generera positiv avkastning över tid, oberoende av marknadens utveckling. Fortinova har ett geografiskt fokus på tillväxtkommuner i västra Sverige som Bolaget bedömer har en god tillväxtprofil och är attraktiva orter att bo, arbeta och leva i. Bolaget är beläget i Varberg och grundades av Fortinovas nuvarande VD Anders Johansson och vice VD Anders Valdemarsson. Per den 30 november 2021 ägde Fortinova fastigheter till ett värde om 3,7 miljarder kronor, varav bostadsfastigheter utgör cirka 79 procent. Resterande del utgörs av samhällsfastigheter och kommersiella fastigheter. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se.