Kommuniké från extra bolagsstämma i Fortinova Fastigheter AB (publ) den 22 juni 2020

Vid extra bolagsstämman i Fortinova Fastigheter AB (publ) beslutade aktieägarna följande:

Beslut om ändring av bolagsordning
Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra bolagsordningen varigenom bland annat gränserna för bolagets aktiekapital och antal aktier utökades samt infördes ett avstämningsförbehåll.

Beslut om uppdelning av aktier
Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om en uppdelning av bolagets aktier, s.k. aktiesplit, innebärandes att varje aktie, oavsett aktieslag, delas upp i femtio nya aktier (aktiesplit 50:1). Efter genomförd aktiesplit och avslutad registrering vid Bolagsverket kommer antalet aktier i bolaget att uppgå till sammanlagt 23 618 000, varav 2 482 500 aktier av serie A och 21 135 500 aktier av serie B. Kvotvärdet kommer att uppgå till 1 krona.

Röstlängd
Totalt närvarade och avlades 77,3 procent av det totala antalet röster vid stämman. Samtliga (100 procent) röstade enligt styrelsens förslag.

Ladda ned kommunikén här

John Wennevid, CFO, jw@fortinova.se, kontoret 0340–592559.

Om Fortinova
Fortinova är ett Varbergsbaserat fastighetsbolag med fokus på bostadsfastigheter i västra Sverige. Bolaget grundades 2010 och äger fastigheter med ett värde om ca 2 miljarder SEK. Som ett led i den fortsatta expansionen planerar Fortinova för en notering på Nasdaq First North Premier 2020/2021.

Taggar: