Riktad nyemission till SEB:s Private Banking kunder

Riktad nyemission till SEB:s Private Banking kunder – Fortinova tar in cirka 70 miljoner kronor inför planerad notering på Nasdaq First North Premier Growth Market

Fortinova Fastigheter AB (publ), ett onoterat fastighetsbolag som förvärvar, utvecklar och förvaltar bostadsfastigheter i västra Sverige, meddelade idag att bolaget har säkrat cirka 70 miljoner kronor i en riktad nyemission inför en planerad notering på Nasdaq First North Premier Growth Market inom tolv månader. Likviden från investeringen kommer huvudsakligen att användas till fastighetsförvärv.

Rådgivare
SEB har agerat som finansiell rådgivare och Advokatfirman Vinge som legal rådgivare avseende transaktionen.

Anders Johansson, VD, aj@fortinova.se, kontoret 0340–592552.

Om Fortinova
Fortinova är ett Varbergsbaserat fastighetsbolag med fokus på bostadsfastigheter i västra Sverige. Bolaget grundades 2010 och äger fastigheter med ett värde om ca 1,8 miljarder SEK per 31 maj 2020. Som ett led i den fortsatta expansionen planerar Fortinova för en notering på Nasdaq First North Premier 2020/2021.

Taggar: