80 procent av Sveriges största redovisningsbyråer arbetar nu i molnet genom Fortnox

Programföretaget Fortnox har idag tecknat avtal med redovisningsbolaget LRF Konsult. Det innebär att Fortnox nu har avtal med 80 procent (9 av 11) av Sveriges största revisions- och redovisningsbyråer. Nu arbetar mer än 4 000 redovisningskonsulter och revisorer i Sverige kontinuerligt i Fortnox program med deras kundföretags administration.

Fortnox, som är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem, slöt idag avtal med redovisningsbyrån LRF Konsult. Samarbetet är den del av LRF Konsults nya satsning på att erbjuda sina kunder en webbaserad portal innehållande bland annat affärssystem. Som leverantör av affärssystem valde man alltså Fortnox.

I LRF Konsults utvärdering av affärssystem hade de som baskrav att systemet skulle vara helt internetbaserat och kunna användas i webbläsaren utan lokalt installerade tilläggsprogram. Med Fortnox får LRF Konsult ett brett utbud av program som passar för den målgrupp de i denna satsning i första hand vänder sig till, företag och föreningar från 0 till 25 anställda.

Fortnox var först med internetbaserade affärssystem i Sverige för drygt 10 år sedan och är idag Sveriges största leverantör av internetbaserade program. Idag tillhandahåller Fortnox internetbaserade affärssystem till över 100 000 användare runt om i Sverige. 4 000 redovisningskonsulter och revisorer arbetar kontinuerligt i Fortnox program med kunders administration. Nu har alltså även LRF Konsult anslutit sig till företagets byråpartnerprogram.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med LRF Konsult. De gör nu en stor satsning på webbaserade lösningar till sina kunder och vi kommer att leverera affärssystemen. Tillsammans får vi en flexibel, tillgänglig och attraktiv lösning för LRF Konsults kunder. Nu kan LRF Konsults kunder och konsulter samarbeta på ett bra och effektivt sätt i Fortnox program via en webbportal, säger Jens Collskog, VD på Fortnox AB.

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 63 23 00, jens.collskog@fortnox.se

Om Fortnox

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, tidredovisning, löneadministration och säljstöd till mindre och medelstora företag, föreningar och redovisningsbyråer. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator, surfplatta och smartphone som helst i världen. Fortnox är ett snabbväxande företag med för närvarande 60 medarbetare. År 2011 var omsättningen 43 MSEK med ett rörelseresultat på 4,3 MSEK Huvudkontoret finns i Växjö och aktien är noterad på NGM Nordic MTF (FNOX MTF). För mer information, besök www.fortnox.se

Taggar: