Fortnox ett av Sveriges snabbast växande mjukvaruföretag

Programföretaget Fortnox är Sveriges sjätte snabbast växande mjukvaruföretag enligt undersökningen Deloitte Sweden Technology Fast 50. Fortnox som förra året tog hem första platsen i kategorin mjukvaruföretag har under de senaste fem åren haft en tillväxt på totalt 1 071 procent.

Undersökningen Deloitte Sweden Technology Fast 50 visar att Fortnox i år är det allra snabbast växande företaget inom just affärssystem i molnet och det sjätte snabbast växande företaget i kategorin mjukvaruföretag.

”Vi är mycket glada att vi hamnar så högt även i år. Självklart är det svårt att toppa förra årets placering eftersom rankingen baseras på procentuell ökning. Vi ser årets placering som en stor bedrift att vi faktiskt fortsätter att växa trots många år av stark tillväxt”, säger Jens Collskog, VD på Fortnox AB.

Sweden Technology Fast 50 är den enda utmärkelsen som riktar sig specifikt till teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik. I rankingen placerar sig Fortnox totalt på en 18:e plats av samtliga teknologiföretag i undersökningen.

Hela undersökningen finns att läsa på deloitte.se

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 63 23 00, jens.collskog@fortnox.se

Om Fortnox
Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, tidredovisning, löneadministration och säljstöd till mindre och medelstora företag, föreningar och redovisningsbyråer. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator, surfplatta och smartphone som helst i världen. Fortnox är ett snabbväxande företag med för närvarande 60 medarbetare. År 2011 var omsättningen 43 MSEK med ett rörelseresultat på 4,3 MSEK Huvudkontoret finns i Växjö och aktien är noterad på NGM Nordic MTF (FNOX MTF). För mer information, besök www.fortnox.se