Fortnox ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag för tredje året i rad

Fortnox är för tredje året i rad ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag. Det framgår av Deloittes årliga rankning ”Sweden Technology Fast 50”. Det är bara fem företag som har placerat sig på listan tre år i rad.

Sweden Technology Fast 50 är en oberoende rankning och utmärkelse som delas ut av revisions- och konsultföretaget Deloitte i samarbete med Svenska Riskkapitalföreningen.  Rankningen baseras på företagens omsättningstillväxt under de senaste fem åren.  För perioden 2008-2012 redovisar Fortnox en tillväxt på 605 procent.

”Vi är mycket stolta över att ännu en gång placera oss i topp över Sveriges snabbast växande teknologiföretag. Det är dessutom få förunnat att göra det tre år i rad. Nyligen utsågs Fortnox även till Gasellföretag av Dagens Industri.  Båda utmärkelserna visar på styrkan i vår affärsidé med webbaserade affärssystem”, säger Jens Collskog, VD för Fortnox.

Fast 50 instiftades 1995 av Deloitte i San José i Silicon Valley, Kalifornien. Idag finns Fast 50-utmärkelsen i 21 länder eller internationella regioner. Samtliga nominerade svenska företag deltar även i europeiska Fast 500. Utmärkelsen till Sweden Technology Fast 50 överlämnas vid en prisceremoni i Stockholm i morgon, tisdag 12 november.

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 63 23 00, jens.collskog@fortnox.se

Foto på Jens Collskog för fri publicering: www.flickr.com/photos/fortnox/