Fortnox Företagskort automatiserar företagslivet

Fortnox Företagskort är från och med idag tillgängligt för Fortnox fler än en halv miljon kunder. Det är dags att säga hejdå till privata utlägg.

- Borttappade kvitton och manuell bokföring i slutet av månaden tillhör gårdagen. Att vi automatiserar våra kunders kvittohantering och bokföring av inköp gör stor skillnad i flera led, för såväl redovisningsbyrån som det enskilda företagets medarbetare, säger Jesper Svensson, affärsområdeschef Entreprenören, Fortnox.

Vid betalning med Fortnox Företagskort sker det mesta per automatik, då det är sömlöst integrerat med Fortnox produkter Bokföring och Kvitto & Utlägg. Det enda användaren behöver göra är att fotografera kvittot. Därefter sker tolkning och bokföring automatiskt.

För medarbetaren innebär Fortnox Företagskort slutet på privata utlägg och att behöva invänta nästa lön för att få tillbaka sina pengar. Dessutom slipper enskilda företag och redovisningsbyråer lägga tid på att tjata in kvitton och matcha dessa med transaktioner. Tiden som sparas kan de istället lägga på att utveckla sin verksamhet, säger Malin Sköld, produktområdeschef Medarbetare, Fortnox.

Fortnox Företagskort är kostnadsfritt för alla medarbetare och finns både som fysiskt och virtuellt kort, med individuella köpgränser. Det lanseras i samarbete med fintechbolaget Mynt som erbjuder företagskort och smarta lösningar inom spend management.

Läs mer om Fortnox Företagskort här.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Sköld, produktområdeschef Medarbetare, Fortnox

Telefon: 072 – 350 69 04

Om Fortnox

Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag.

Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information se www.fortnox.se