Fortnox passerar 100 000 användare

Programföretaget Fortnox växer så det knakar. Antalet användare är nu uppe i över 100 000 och det gör Fortnox till den klart största leverantören av internetbaserade affärssystem i Sverige. Nu är tekniken för molntjänster fullt accepterad och företagen väljer i allt snabbare takt att byta från traditionella system till internetbaserat.

Fortnox var först med internetbaserade affärssystem i Sverige för drygt 10 år sedan och är idag Sveriges största leverantör av internetbaserade program till företag, föreningar och redovisningsbyråer.

– Vi var väldigt tidiga med våra molntjänster och under årens lopp har marknaden efterhand visat allt större intresse för att arbeta med sin administration i molnet. Att vi nu passerat 100 000 användarlicenser är ett kvitto på att det lönade sig att vara tidigt ute och att satsa offensivt på molntjänster, kommenterar Jens Collskog, VD på Fortnox.

– Idag har vi ett helt annorlunda läge om man jämför med hur det var bara för ett par år sedan. Nu är tekniken fullt ut accepterad och marknaden går i allt snabbare takt över från lokalt installerade program till molnbaserat. Tillväxten är fortsatt mycket stark och på några år sikt kommer marknaden för internetbaserade affärssystem vara större än den för traditionella system, säger Jens Collskog.

Fördelarna med att arbeta molnbaserat med sin administration blir större och större. I takt med att tekniken utvecklas, infrastrukturen kontinuerligt förbättras och fler och fler leverantörer går över till molnbaserade erbjudanden, blir det alltmer självklart att arbeta på detta sätt oavsett om man är ett stort eller litet företag, en förening eller en redovisningsbyrå.

– Vi slår oss naturligtvis inte till ro med detta, utan vi fortsätter att satsa hårt på utveckling och användarstöd och vi kommer i höst med flera nyheter, avslutar Jens Collskog.

Jens Collskog, VD Fortnox AB, tel. 0733-63 23 00, jens.collskog@fortnox.se

Om Fortnox

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, tidredovisning, löneadministration och säljstöd till mindre och medelstora företag, föreningar och redovisningsbyråer. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator, surfplatta och smartphone som helst i världen. Fortnox är ett snabbväxande företag med för närvarande 60 medarbetare. År 2011 var omsättningen 43 MSEK med ett rörelseresultat på 4,3 MSEK Huvudkontoret finns i Växjö och aktien är noterad på NGM Nordic MTF (FNOX MTF). För mer information, besök www.fortnox.se

Taggar: