Fortnox storsatsar på finansområdet

Fortnox storsatsar nu på sitt finansområde med bland annat två nya rekryteringar. Louise Bagewitz blir ny vd för Fortnox dotterbolag Fortnox Finans samt affärsområdeschef på Fortnox, och David Dahlgren blir vice affärsområdeschef. Samtidigt ökar man tempot i produktutvecklingen inom finansområdet, och investerar i ett antal nya produkter under 2021.

Det nya ledarteamet har tillsammans lång och gedigen erfarenhet av ledarskap inom teknikbranschen och fintech-området, bland annat från Klarna. Louise tillträder som vd för Fortnox Finans 1 februari 2021, och David börjar sitt uppdrag hos Fortnox i februari 2021. Nuvarande vd och affärsområdeschef Joachim Lindow kommer vara kvar i Fortnox som rådgivare till det nya ledarteamet.

- Vi är jättenöjda med de här rekryteringarna, det är ett väldigt starkt ledarteam. Louise har i flera olika positioner visat hur hon genom sitt ledarskap driver starka och positiva resultat. Hon har ett tydligt fokus på kunderna och användarna, och det är väldigt viktigt för oss. David har en unik kompetens och erfarenhet från fintechområdet, och kommer att bidra mycket till vår affär, säger Tommy Eklund, vd Fortnox.

Ökar tempot på finansområdet - för mer framgångsrika företag

Intresset för bolagets finansiella produkter och tjänster ökar markant, och det finns en stark efterfrågan från kunderna. Fortnox skruvar därför också upp tempot i utvecklingen och investerar i flera nya produkter på området under 2021.

- En av de stora utmaningarna företag har idag handlar om likviditet, och här har vi en unik möjlighet att hjälpa dem. Med våra finansiella produkter kan de växa i den takt de vill, och det är den insikten som ligger bakom det ökade intresset. Självklart ska vi möta det intresset med produkter som svarar på deras behov. Vi hjälper helt enkelt fler att bli mer framgångsrika, säger Tommy Eklund.

För ytterligare information, kontakta:
Tommy Eklund, VD Fortnox
E-post: tommy.eklund@fortnox.se
telefon: 072 - 369 73 50

Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsbyråer kan sköta ekonomi och administration på ett effektivt sätt. Plattformen är marknadsledande i Sverige. Den ger även kunderna tillgång till finansiella tjänster samt företagsförsäkringar. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö. Aktien är noterad på NGM Nordic SME. För ytterligare information se www.fortnox.se.