GRANT THORNTON VÄLJER FORTNOX PROGRAM FÖR SIN WEBBSATSNING

(NGM: FNOX MTF)

Grant Thornton är ett av Sveriges största revisions- och konsultföretag. Med cirka 880 anställda på 26 kontor från Luleå i norr till Malmö i söder stödjer man tusentals svenska företag med de ekonomiska frågorna, såväl på hemmaplan som internationellt. Grant Thornton i Sverige är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International, en av världens ledande paraplyorganisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag, med cirka 30000 medarbetare i över 100 länder.

I en satsning på att erbjuda sina kunder ett internetbaserat samarbete har Grant Thornton valt att använda Fortnox program. Lars Lejdborg, Affärsområdeschef Redovisning, på Grant Thornton kommenterar avtalet med Fortnox:

- I vår strävan att hela tiden förbättra och effektivisera för våra kunder har vi nu valt att använda Fortnox program i en satsning på att gå över till internetbaserat samarbete med våra kunder. Med Fortnox program som bas får vi ett mycket kraftfullt och konkurrenskraftigt erbjudande till våra befintliga och blivande kunder i segmentet mindre och medelstora företag.

Jens Collskog, försäljningschef på Fortnox kommenterar avtalet med Grant Thornton:

- Vi är mycket glada och stolta över att Grant Thornton valt att använda våra program i sin satsning på samarbete med kunderna över internet. Detta är ytterligare ett bevis på genomslagskraften i det pågående teknikskiftet, där traditionella lokalt installerade program ersätts av internetbaserade lösningar.

Jan Älmeby, VD på Fortnox säger:

- Avtalet med Grant Thornton är mycket viktigt för oss. Det stärker oss i vår övertygelse att internetbaserade program till låga priser är det enda som gäller, nu och i framtiden, inte minst för samarbetet mellan en redovisnings- eller revisionsbyrå och deras kunder.

Lars Lejdborg, Affärsområdeschef Redovisning, Grant Thornton, 0705-287050

Jens Collskog, Försäljningschef Fortnox AB, 0733-632300

Jan Älmeby, VD Fortnox AB, 0708-373255

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, säljstöd och e-handel till mindre och medelstora företag samt föreningar. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator som helst i världen. Fortnox är noterat på NGM Nordic MTF.