Forum Nacka byter namn till Nacka Forum

Report this content

När Forum Nacka nu blir Nacka Forum är det ett naturligt steg att nu heta vad man alltid har hetat i folkmun. Samtidigt sker namnbytet som en del av en ny kommunikationssatsning, där såväl nytt namn, nytt reklammanér som ny reklamfilm och ny radiospott ingår.

Nacka Forum kommer nu att fokusera hårdare på att kommunicera bilden av ett tillgängligt köpcentrum som ligger nära stan och nära vattnet och som med en modern, luftig arkitektur kombinerar ett stort butiksutbud med en stressfri miljö. De lounger som finns i Nacka Forum skapar lugna oaser i havet av människor och butiker och gör att du alltid kan varva ner och släppa stressen men samtidigt få alla tänkbara shoppingbehov uppfyllda.

Tillsammans med skådespelaren och reklamregissören Felix Herngrens produktionsbolag FLX, och reklambyrån Svensson, har Nacka Forum tagit fram en reklamfilm som ska visualisera det nya kommunikationskonceptet.

– Vi är mycket glada över att ha samarbetat med FLX och Svensson i framtagandet av vårt nya marknadsföringsmanér som kommer att kommunicera ett Nacka Forum där du har nära till allt och där det finns en butik eller cafe/restaurang för varje behov. Och allt ryms under ett tak. Med vårt nya manér hoppas vi att kunna nå ut till såväl nackabor som stockholmare med att Nacka Forum nu tar täten för att bli hela Stockholms köpcentrum. Vi börjar med ett enkelt namnbyte och kommer att fortsätta med vårt förnyade kommunikationsarbete tills alla Stockholmare känner sig hemma i Nacka Forum, avslutar Hanna Strand.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Hanna Strand, centrumchef Forum Nacka Mobil: 076 525 57 41 E-post: hanna.strand@unibail-rodamco.com Web: www.forumnacka.se,