Köp konst i fiskaffären hos Nacka Forum

Report this content

Onsdag, 6 oktober, imorgon torsdag inleder Nacka Forum sin nya konstsatsning genom att bjuda på vernissage på Melanders Fisk klockan 19.30. Vernissagen är startskottet på konstnären Susanne Asplunds utställning ”I Stora Drag” som kommer att pågå 7-28 oktober. Genom att låta en konstnärstalang som haft flera utställningar i centrala Stockholm nu ställa ut hoppas Nacka Forum kunna skapa en atmosfär där kunderna ges en kulturupplevelse och där Nacka Forum kan bidra till att lyfta fram uppskattade men relativt okända konstnärer.

På vernissagen kommer Nacka Forum och Susanne Asplund också att presentera en stor överraskning som ska synliggöra Susanne Asplunds utställning för Nacka Forums alla besökare.

Nacka Forum gör denna satsning för att lyfta fram olika konstnärstalanger där Susanne Asplund är en konstnär värd att lyftas fram. Men en minst lika stor anledning är att flytta konsten närmare våra kunder, på samma sätt som vi gjorde med den betydligt mer kända konstnären Ernst Billgren. Nu vill vi fortsätta vår konstsatsning och vara med och skapa vardagsnära konst och då tror och hoppas vi att det är ett bra grepp att låta Susanne Asplunds tavlor finnas till försäljning hos Melanders Fisk i Nacka Forum, säger Hanna Strand, centrumchef på Nacka Forum.

Till torsdagens vernissage väntas drygt 100 gäster och Susanne Asplund är glad över det stora intresset.

– Det känns både spännande och lite nervöst att få göra min utställning hos Nacka Forum och jag hoppas att så många kunder som möjligt stannar till i atriumet för att titta och ta till sig av min utställning. I Nacka Forums atrium kommer besökare också att kunna träffa mig den 8-9 oktober mellan klockan 12.00–16.00, då kommer jag att svara på frågor och berätta om utställningen för alla intresserade. Det viktigaste för mig är att försöka förmedla konst i vardagen, avslutar Susanne Asplund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hanna Strand, centrumchef Nacka Forum Mobil: 076 525 57 41 E-post: hanna.strand@unibail-rodamco.com Web: www.nackaforum.se

Susanne Asplund, konstnär Mobil: 070 679 04 08 susanne@s-asplund.com www.s-asplund.com