Nu startar vi Fotboll Skåne – en nyhetssajt om Malmö FF och Helsingborgs IF

Report this content

Fotboll Sthlm startades sommaren 2018 av sportjournalisterna Mårthen Bergman och Oskar Månsson och blev fort en stor och populär nyhetssida. Den nischade bevakningen av AIK, Djurgården och Hammarby når en mycket engagerad publik och har vunnit Svenska Fans pris Guldskölden.

Nu kommer en ny sajt att se dagens ljus. I januari startar vi upp Fotboll Skåne där Malmö FF och Helsingborgs IF kommer att bevakas tätt.
– Vi kommer att anställa några av branschens bästa journalister för att skapa en initierad och djupgående nyhetssida om MFF och HIF. Vi brinner för svensk fotboll och vill visa det med vår journalistik, säger Oskar Månsson som kommer att vara chefredaktör för Fotboll Sthlm och Fotboll Skåne.

Parallellt pågår en rejäl uppdatering av Fotboll Sthlm. Vi storsatsar alltså på två fronter.
– Vi kommer mer än dubbla våra resurser i Stockholm, vilket känns minst lika kul. Nu trycker vi på med en helt annan kraft, men vi kommer inte att ändra vår inriktning. Vi kommer fortsatt att berätta, granska och nörda ner oss med samma lust både i Stockholm och Skåne. Vi ska vara aktuella och gå rakt på sak men akta oss för hårdvinklingar och clickbaits. Vi tror stenhårt på vårt koncept, säger Oskar Månsson.

I samband med nysatsningen bildas ett nytt bolag där de nuvarande delägarna får sällskap av två fotbollsintresserade investerare från Malmö. Vd för det nya bolaget Rabona Media AB blir Peter Österlind, som tidigare har arbetat på bland andra Sydsvenskan och Skånesport.
– Det är dags att rita om kartan. Fotboll Sthlm har uppnått mycket med små resurser och nu tar vi nästa steg. Intresset för svensk fotboll ökar hela tiden och det bidrar vi gärna till. Vi har också sneglat mot att göra en liknande satsning i Göteborg, vilket skulle kunna bli ett framtida projekt, säger Peter Österlind.

Vill du veta mer?

För annons- och affärsfrågor:
Peter Österlind, vd
peter@compone.se / 0760323259