Ingvar Kamprad är entreprenörernas främsta förebild

Report this content

Ingvar Kamprad är entreprenörernas främsta förebild - Sveriges entreprenörer rankar förebilder Inför kvällens Entreprenörsprisgala har en undersökning genomförts om vilka som är entreprenörernas förebilder. Resultatet visar att Ingvar Kamprad får flest röster följt av Richard Branson och Jan Stenbeck. "Det stämmer väl med vår bild av värderingarna hos dagens entreprenörer. Långsiktighet, innovation och fokus på försäljning verkar vara ledstjärnor vilket är både sunt och glädjande", säger Niclas Carlsson, VD på Founders Alliance. Enkätundersökningen genomfördes under två dagar i augusti bland 78 entreprenörer. På de främsta platserna placerades 1. Ingvar Kamprad 2. Jan Stenbeck 3. Richard Branson 4. Bill Gates 5. Erling & Stefan Persson 6. Familjen Rausing Entreprenörsprisgalan äger för första gången rum tisdagen den 27 augusti i Stockholms Stadshus. I samband med denna galan arrangeras en konferens och mässa av entreprenörsvänliga företag för expansiva entreprenörer. Galan hålls som ett manifest av det behov som finns och måste finnas för en stark entreprenörskultur i landet. Initiativtagare till Entreprenörsprisgalan är Founders Alliance, nätverket för Sveriges expansiva entreprenörer, i samarbete med Heart of Stockholm och Headworker. Huvudsponsorer är Svenskt Näringsliv, Stockholms Stad och Mercuri Urval Founders Alliance är en kunskaps- och nätverksorganisation för entreprenörer i Sverige. Målsättningen är att driva ett exklusivt nätverk av och för entreprenörer med kompletterande erfarenheter, samt genomdriva projekt på temat entreprenörskap. Sedan starten sommaren 2001 ingår hundratals entreprenörsledare och 75 delägande entreprenörer av Founders Alliance i Sverige AB. För ytterligare information kontakta Niclas Carlsson, Founders Alliance 0708 - 107 805 niclas.carlsson@foundersalliance.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/27/20020827BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/27/20020827BIT00660/wkr0002.pdf