Träffa entreprenörerna som skapar Sveriges framtida välstånd

Report this content

Träffa entreprenörerna som skapar Sveriges framtida välstånd Ett par hundra grundare av expansiva entreprenörsföretag och ett hundratal beslutsfattare inom storföretag, rådgivarföretag, riskkapital, politik och samhälle samlas på tisdag kväll för att dela kunskap och erfarenheter och diskutera vad det är som krävs för att få företag och Sverige att lyfta. Med expansiva entreprenörsföretag avses entreprenörer som påvisat tillväxt och vill fortsätta växa och skapa jobb. Goda exempel som är närvarande är Kronan Cykel som sålt över 100.000 cyklar (Europas mest sålda enskilda cykelmodell) i över 15 länder, och Academic Work som vuxit med över 250% per år omsättningsmässigt sedan starten 1998 under lönsamhet och sysselsätter 25 personer heltid och 600 personer deltid. Vid galan delas Entreprenörspriset ut. Entreprenörerna har själva rankat bästa riskkapitalbolag, juristaktör, fondkommissionär, managementkonsult, rekryteringsföretag och revisionsbolag. Dessutom presenteras en färsk undersökning bland entreprenörer om deras syn på etik och företagande. Under kvällen arrangeras en paneldebatt där erfarenheter och förutsättningar för ett expansivt entreprenörskap diskuteras och utmanas. Flera internationella gäster ger en internationell utblick. Galan äger rum i Gyllene Salen i Stadshuset där även några av Sveriges främsta designentreprenörer kommer att ställa ut. På plats finns bland annat: · Carl Cederschiöld, Finansborgarråd, Stockholms stad · Claes Dinkelspiel, VD, Öhman Fondkommission · Lars Bern, Bern Invest · Östen Mäkitalo, Telia · Göran Tunhammar, VD, Svenskt Näringsliv · Kerstin Pegert. Ordförande, Mercuri Urval · Johan Wahlbäck, Grundare/VD Kronan Cykel Sverige AB · Hjalmar Winblad, Grundare av Send IT, Pedal · Lars-Henrik Friis Molin, Grundare Universum, Jobline, Campuz Mobile · Staffan Hildebrand, filmregissör Plats: Gyllene Salen, Stadshuset, Stockholm Tid: 27 augusti klockan 16.00-21.00 (därefter följer mat, dryck och dans) Anmälan & frågor till Niclas Carlsson, Founders Alliance, 0708-10 78 05, niclas.carlsson@foundersalliance.com. Under kvällen kommer det att finnas möjlighet till intervjuer med talarna. Ytterligare information finns på http://event.foundersalliance.com. EntreprenörsPrisGalan arrangeras av Founders Alliance tillsammans med Headworker och Heart of Stockholm. Huvudpartners är Svenskt Näringsliv, Mercuri Urval och Stockholms stad. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00340/wkr0002.pdf