Wap.com lanserar en global WAP-guide

Report this content

Wap.com lanserar en global WAP-guide Gör wap till var mans egendom Den 27 april 2000: Wap.com lanserar i dag sin guide för wap-användare i hela världen. Wap.com hjälper både nybörjare och mer erfarna att navigera enklare på det mobila internet. - Vårt främsta mål med tjänsten är att göra wap och andra trådlösa internet-uppkopplingar enklare att använda i hela världen. I motsats till internet-användare med PC, har inte trådlösa användare samma möjlighet att surfa på nätet för att komma fram till de tjänster som man vill använda. Därför har vi skapat wap.com - för att göra wap enklare och närmare till hands för det ökande antalet användare, säger redaktören för Wap.com, Tellef Øgrim. Varje dag läggs det ut nya och förbättrade wap-tjänster på nätet. Samtidigt gör det ökande antalet tjänster det mer komplicerat att orientera sig på nätet via mobiltelefonen och trådlösa terminaler. I detta motsättningsförhållandet ligger Wap.coms mission. På Wap.coms websidor kommer användarna att finna en översikt över tillgängliga wap-tjänster och en löpande nyhetstjänst som följer utvecklingen av det mobila internet. Wap.com är självklart också tillgänglig från wap-telefon. - Wap är ett nytt titthål mot internet. Det som betyder något för wap- användarna är att det som de finner är värdefullt för dem, understryker Tellef Øgrim. Intresset för Wap.com är redan mycket stort. Redan före lanseringen har över 15.000 enskilda användare från hela världen tecknat sig för Wap.coms nyhetstjänst. Tellef Øgrim tar detta som en tydlig signal att Wap.com kommer att bli ett välkommet navigationsverktyg. - Dialogen med marknaden ska säkra en tjänst alltid tjänar användarnas interessen. Vi är kritiska mot många tjänster som presenteras på nätet, och vill vara användarnas främsta kvalitetskontroll, säger Øgrim, och fortsätter: På många sätt är Wap.com användarnas slav. Därför måste vi hela tiden jobba hårt och ligga före för att så många som möjligt får utbyte av sin wap-terminal. Om Wap.com Wap.com är en del av WAPfactory, ett norskt företag med säte i Oslo. Wap.com har som målsättning att etablera sig som ledande innehålls- och nyhetstjänst för det snabbt ökande antalet wap-användare på global nivå. Trådlös internetuppkoppling är i stark tillväxt på det globala planet. Enligt en färsk rapport från analysbyrån IDC kommer trådlösa användare att dominera internet-användningen redan 2002. Forrester Research (www.forrester.com (http://www.forrester.com)) skriver i en analys från december 1999 att över 219 miljoner européer regelbundet kommer att använda mobiltelefon mot internettjänster före 2004. För ytterligare upplysningar kontakta redaktören i wap.com Tellef Øgrim på telefon +4795275966. Pressfoto finns tillgängligt på http://wap.com/pressroom(http://wap.com/pressroom) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT00600/bit0002.pdf