Andreas Ljungberg ny verkställande direktör för Inxide AB

Styrelsen för Inxide AB har utsett Andreas Ljungberg till ny vd.

Andreas Ljungberg kommer senast från uppdrag som strategi och affärsutvecklingskonsult. Han har sin bakgrund i bilindustrin där han haft en lång rad ledande positioner inom svensk och internationell underleverantörsindustri.

Styrelsen har tagit beslutet att tillsätta en ny vd mot bakgrund av att företaget nu går in i en mer kommersiell och expansiv fas.

-       Vi har varit på marknaden sedan 2012 och arbetat intensivt med att utveckla våra teknologier och produktionsmetoder. Nu kan vi gå in i en expansiv fas med mer kommersiellt fokus. I Andreas Ljungberg har vi en vd som är väl lämpad att leda en expansion av företaget, säger styrelsens ordförande Ulf Ahlén.

-       Det skall bli fantastiskt roligt att arbeta med Inxide. Många industrigrenar försöker hitta lösningar för att sänka vikten utan att öka kostnaderna för mycket. Kompositbranschen kommer spela en stor roll i den förändringen och Inxide är väl positionerat, säger Andreas Ljungberg.

Andreas Ljungberg kommer senast från managementkonsulten Velsheda Management och har tidigare bl.a. varit affärsområdeschef på IAC Group, ledningsperson i IAC Group AB och styrelseledamot i Fordonskomponentgruppen (FKG).

Inxide AB, som ägs av Fouriertransform, har patent och produktion inom kompositteknologier och fokuserar på högvolymsproduktion av komponenter till fordons-, plast- och sportindustrin.

Mer information:

Andreas Ljungberg, vd Inxide AB, tel. +46 767 93 26 65

Ulf Ahlén, styrelseordförande Inxide AB, tel. +46 703 127 877
Christian Zeuchner, Investment Director Fouriertransform AB, tel +46 8 410 406 00

INXIDE AB

Åkerssjövägen 6