FOX I STOR INTERNATIONELL KAMPANJ INFÖR TV-PREMIÄREN AV ROBERT KIRKMANS OUTCAST

Graffitimålningar baserade på Paul Azacetas illustrationer tolkas av kända konstnärer i 11 länder världen över och skapar tillsammans en scen ur den kommande serien Outcast. Följ utvecklingen på outcastart.tv

Inför premiären av Outcast inleder nu FOX en stor internationell kampanj i 11 städer världen över. Kampanjen inleds den 28 Maj på MCM London Comic Con och under en veckas tid kommer målningar i olika städer avtäckas och skapa en scen från det första avsnittet av Outcast. Teckningar av Paul Azaceta, illustratör och medskapare av serietidningen Outcast, tolkas av lokala konstnärer för att skapa ett unikt konstverk.

De medverkande städerna är Stockholm, Berlin, Istanbul, Jakarta, Kuala Lumpur, London, Manila, Singapore, Sofia, Sydney och Zagreb. I Stockholm är det konstnärsduon Graffiti Sthlm som står bakom väggmålning på Långholmsgatan 15 i Hornstull, mitt i centrala Stockholm.

Om Graffiti Sthlm

Graffiti Sthlm bildades 2008 och är en konstnärsduo med rötterna inom graffiti. Från att måla små kaffebryggare till stora fondväggar, har deras arbete efterfrågats av kunder både i Sverige och världen över.

Om Outcast

Outcast baseras på serietidningen med samma namn och handlar om den unga mannen Kyle Barnes (Patrick Fugit), som hela sitt liv varit besatt av demoner. För att återta sitt normala liv påbörjar Barnes en resa för att finna svar tillsammans med pastorn Anderson (Philip Glenister) och gör då en upptäckt som kan förändra hans och världens öde för alltid.

Fans över hela världen kan följa kampanjen och få se det senaste från varje stad och uppslukas av en virtuell upplevelse på www.outcastart.tv och via #OutcastArt
Följ oss även i sociala medier: @foxtvsverige @outcastfox @graffitisthlm

FOX och Graffiti Sthlm bjuder in till invigningen av väggen söndag den 29 maj klockan 13.30 på Enzo´s i Hornhuset. Där bjuds på Graffiti Sthlms egen öl och pizza med inspiration från serien Outcast. Läs mer här

Här du ladda ner trailers om kampanjen och en förlängd Outcast-trailer.

Outcast har premiär på FOX måndag 6 juni 21.55.