FOX TV SVERIGE STÄRKER SITT SITCOMUTBUD MED DEN NYA KOMEDIESERIEN ANGEL FROM HELL

I den nya komediserien Angel From Hell ser vi Golden Globe- och Emmy Award vinnaren Jane Lynch, en färgstark och påträngande kvinna som påstår sig vara Allisons (Maggie Lawson) skyddsängel.

I Angel From Hell spelar Jane Lynch (Glee) skyddsängeln Amy – men frågan är om hon verkligen är det? Amy beter sig inte som en ängel, hon är frispråkig, är oftast onykter och verkar oftast vara mer av en hemlös knäppis än en himmelsk varelse.

Allison är en intensiv och driven läkare med ett organiserat och till synes perfekt liv. Allison misstror Amy tills det visar sig att Amys alla varningar faktiskt är sanna. Då Allison lovat att inte berätta om Amy för någon, kan hon inte diskutera denna toka vare sig med sin far Marv (Kevin Pollak, The Usual Suspects), den solbrända hudläkaren som delar kontor med Allison, eller med hennes yngre bror Brad (Kyle Bornheimer), en läkemedelssäljare som bor hyresfritt under hennes garage.

Medan Allison försöker undvika Amy, gör Amy allt i hennes makt för att ge Allison den vägledning som ska hjälpa henne i rätt riktning i livet - och det är hennes sista chans att bevisa sig själv som en ängel. Till slut går Allison med på denna udda relation eftersom det kanske just är en konstig vän hon behöver ... och tänk om Amy verkligen är hennes "skyddsängel"? Angel From Hell har premiär 15 mars klockan 21.55 på FOX.

Natalie Roghult, Project Manager Marketing & PR, FOX Networks Group
E-post: natalie.roghult@fox.com

Om FOX Networks Group

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television; Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks; Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar dessa enheter program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.

Taggar: