PREMIÄR FÖR NY SÄSONG AV ICE ROAD RESCUE I AUGUSTI

Den 29 augusti är det premiär för den andra säsongen av Ice Road Rescue på National Geographic Channel. Programmet spelas in i norska Odda, Eidfjord, Orkanger och Overhalla.

Ice Road Rescue är National Geographic Channels första nordiska produktion och den första säsongen nådde stor framgång i hela Europa. Dokumentärserien följer ett team bilbärgare genom den långa och hårda norska vintern. Den typiska vintern leder ofta till olyckor och lastbilar med 50-tons släp tvingas av vägen. I Ice Road Rescue får tittarna följa med i framsätet när bilbärgarna åker ut på riskfyllda räddningsuppdrag, konkurrerar om uppdrag samt stöter på utmaningar med norska och utländska förare.

I den andra säsongen av Ice Road Rescue får vi följa Thord Paulsen och hans team i Odda, legenden Bjørn Lægreid i Eidfjord, ungdomarna Kristoffer Mo, Erik Flisen och Marius Winum i Orkanger och Trondheim samt far och son duon Jo Roger och Ole Henrik Blengsli i Overhalla. Inspelning ägde rum under fyra månader vintern 2015-2016.

Den andra säsongen av Ice Road Rescue har premiär 29 augusti 22.00 på National Geographic Channel.