SÄSONGSPREMIÄR AV THE LIBRARIANS: TEAMET SOM SKA RÄDDA VÄRLDEN FRÅN DOLDA MAGISKA KRAFTER ÄR TILLBAKA

Hjältarna och magin är tillbaka när äventyrsserien The Librarians har säsongspremiär på FOX den 16 januari. Teamet ingår i den anrika organisation som löser mysterier, bekämpar övernaturliga hot och återvinner kraftfulla artefakter runt om i världen. Allt för att skydda en ovetande omgivning från den hemliga och magiska verklighet som gömmer sig överallt.

I den tredje säsongen av The Librarians möter våra hjältar sin största utmaning hittills när ska stå upp mot den forntida egyptiska guden av kaos för att stoppa honom från att orsaka ondska i världen. Insatsen är hög, och hjältarna måste göra sitt yttersta och offra mycket för att rädda världen. Teamet konfronterar också en ny antagonist, D.O.S.A. - Institutionen för statistiska avvikelser - vars uppgift är att gripa teamet och ta kontroll över biblioteket och alla magiska artefakter som finns där.

Serien är en spin-off från filmerna ”The Librarian” med Noah Wyle i huvudrollen.

I rollerna: Noah Wyle (Flynn Carsen), Rebecca Romijn (Colonel Eve Baird), Christian Kane (Jacob Stone), Lindy Booth (Cassandra Cillian), John Harlan Kim (Ezekiel Jones), John Larroquette (Jenkins).

Säsong 3, avsnitt 1:

Flynn och resten av bibliotekarierna blir chockade när clippingboken sätts i lågor vilket signalerar ett nytt äventyr och en ny utmaning som de aldrig tidigare har stött på. Samtidigt är överste Eve Baird orolig över att teamet inte är redo för alla de utmaningar som ligger framför dem.

The Librarians har premiär på FOX den 16 januari kl 21.55.

Sara Lindström, FOX Networks Group
E-post: sara.lindstrom@fox.com

Om FOX Networks Group

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television; Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks; Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar dessa enheter program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.